Co każdy właściciel sklepu internetowego powinien wiedzieć, aby jego sklep zaczął dobrze zarabiać?

Skuteczna reklama sklepu internetowego

Prowadzenie własnego sklepu on-line to bardzo wdzięczny biznes. Nasza codzienna praca polega głównie na tym, aby odpowiedzieć na wiadomości klientów, przeprowadzić kilka krótkich rozmów telefonicznych, oraz przede wszystkim musimy dopilnować wysyłki zamówionych towarów. Tak jak w przypadku sklepu stacjonarnego, tak samo jest w wersji internetowej – trzeba wystawiać rachunki, faktury itp., ale o tym nie muszę już chyba wspominać. Sklep to sklep. Nieważne, czy dochodzi do sprzedaży, spotykając się z klientem twarzą w twarz, czy też elektronicznie klikając w opcje “Dodaj do koszyka”. Wystawiasz rachunki, robisz raport dzienny, prowadzisz działalność gospodarczą, tyle że on-line.

W tym artykule chciałbym wskazać drogę początkującym właścicielom sklepów internetowych. Wiadomo, że nie każdy kanał sprzedażowy będzie odpowiedni dla każdego sklepu, ale pewne zasady biznesu on-line są uniwersalne.
Ok! Zaczynamy 😉

 


Analityka i mierzenie konwersji

 

Jest to całkowita podstawa podstaw do właściwego zarządzania sklepem i podejmowania strategicznych decyzji biznesowych, jak i reklamowych. Ty jako przedsiębiorca musisz WIEDZIEĆ:

  • ile osób dziennie/tygodniowo/miesięcznie odwiedza Twój sklep;
  • jakie źródła powodują ruch na Twojej stronie internetowej;
  • z jakich słów kluczowych użytkownicy wchodzą na Twoją stronę;
  • jakie treści na Twojej stronie generują największy ruch.

Oczywiście to tylko podstawowe informacje, jakie można uzyskać, prowadząc pełną analitykę sklepu internetowego. W praktyce tych danych jest zdecydowanie więcej.

Mierzenie konwersji

Jeśli zapytałbym Cię, jakie źródła ruchu generują w Twoim sklepie największą sprzedaż, to co byś odpowiedział? Będzie to konkretna odpowiedź w stylu “Jeśli chodzi o ostatni miesiąc, to 21,64% pochodzi z tego źródła, 12,63% z tego, 5,10% z tamtego…”?

Pamiętaj! Liczą się konkrety, a nie domysły.

Ty jako przedsiębiorca i właściciel sklepu on-line, musisz wiedzieć, ile konkretnie pieniędzy zarobiłeś, dzięki działaniom SEO, a ile transakcji zostało zawartych po wykupieniu banerka na jakiejś stronie. Mam nadzieję, iż teraz rozumiesz, dlaczego te dane są tak bardzo istotne do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych. Nie chcesz przecież inwestować w takie kanały sprzedażowe, które generują Ci same koszta, a zysk jest znikomy.

 


Wybierz skuteczne kanały sprzedażowe

 

Hmm… Czyli jakie?

Jak to jakie? Skuteczne! Nie wiem jakie kanały sprzedażowe sprawdzą się w Twoim biznesie on-line. Nie jestem wróżbitą Maciejem 🙂

Trzeba to po prostu, zwyczajnie, po ludzku… Sprawdzić.

Jak sprawdzić…?

Robiąc testy, optymalizując kampanie…

A później?

Później trzeba inwestować tylko w te kanały sprzedażowe, które są skuteczne!

 


Obrać ten właściwy kurs…

 

Nie martw się, jeśli na początku Twoje kampanie reklamowe nie będą przynosiły spektakularnych zysków. Potraktuj je raczej jako testy skuteczności poszczególnych kanałów sprzedażowych, zanim zaczniesz inwestować większe kwoty w bardziej pewnych warunkach.

Możesz skrócić sobie drogę, korzystając z profesjonalnych usług mojej firmy

Od ponad 10 lat zajmujemy się kompleksową obsługą sklepów internetowych w polskim internecie. Nasza firma świadczy takie usługi jak:

  • Pełna analityka sklepu i wprowadzanie zmian na podstawie otrzymanych danych;
  • Mierzenie konwersji i raportowanie na bieżąco o sprawach związanych z szeroko pojętą reklamą, marketingiem, skutecznością itp;
  • Optymalizacja sklepu pod kątem sprzedażowych wyrażeń kluczowych do wyszukiwarki Google (pozycjonowanie SEO);
  • Prowadzenie kampanii reklamowych w systemie Google Ads. W tym kampanie tekstowe, graficzne, video oraz Merchant Center;
  • Prowadzenie kampanii reklamowych na portalu społecznościowym Facebook oraz Instagram;
  • Content Marketing i Link Building.

 

 


Jestem przekonany, że nasza współpraca przyniesie mnóstwo korzyści dla obu stron, 
dlatego bardzo serdecznie zachęcam Cię do pozostawienia swojego numeru telefonu.
Zadzwonię do Ciebie w ciągu kilku godzin i ustalimy możliwe scenariusze współpracy.

Nie przechowujemy Twojego numeru telefonu, ani nie udostępniamy go podmiotom trzecim. Jeśli po rozmowie telefonicznej z naszym specjalistą ds. reklamy on-line nie zdecydujesz się na podjęcie z nami współpracy, wówczas Twój numer telefonu zostanie wykasowany z naszego rejestru do kontaktu jednorazowego.

 

Serdecznie pozdrawiam,
Jarosław Kozak / SEOTRADE 
Specjalista ds. reklamy on-line
Google Ads | SEO| SEM| Analytics


Kontakt
biuro@seotrade.pl
tel. 734-193-549