Czym jest pozycjonowanie i SEO?

SEO ( z ang. Search Engine Optimization ) – to szereg działań, mających na celu optymalizacje strony WWW pod kątem wyszukiwarek internetowych, świadomie zarządzając w odpowiedni sposób treścią oraz kodem źródłowym danego serwisu. Kompletna optymalizacja strony polega również na usprawnieniu działania witryny pod kątem szybkości wczytywania oraz prawidłowego wyświetlania na wszystkich urządzeniach ( smartfony, tablety itp. ).

Optymalizacja SEOAktualnie znamy ponad 200 czynników, mających wpływ na optymalizacje SEO. Oto kilka z nich:

  • ustawienie tzw. przyjaznych linków;
  • stworzenie responsywnego szablonu lub modułu mobilefriendly;
  • optymalizacja treści z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych;
  • uzupełnienie tagów tytułowych i opisowych na stronie głównej
    i wszystkich podstronach serwisu.

Systemy zarządzania treścią i same szablony różnią się od siebie, dlatego do optymalizacji stron należy podchodzić indywidualnie. Warto zlecić to zadanie specjalistom, gdyż działając na własną rękę, można uzyskać efekt odwrotny do założonego – efekt ‘przeoptymalizowania’.

Optymalizacja SEO jest niezbędnym etapem pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Nie powinniśmy przechodzić do kolejnych etapów, jeśli nasza strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO. Gdy już uporaliśmy się już z kwestiami technicznymi wewnątrz naszej strony, to możemy przejść do kroku drugiego.

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie – Jest to nieustanny proces zdobywania linków pozycjonujących do naszej domeny internetowej, w celu osiągnięcia wysokich pozycji strony w wyszukiwarce ( Google, Bing itp. ). Aktualnie ten proces, częściej określany jest jako “LinkBuilding”. Tworzymy profil linków dla pozycjonowanej domeny, dzięki czemu osiągamy coraz wyższe pozycje w rankingu wyszukiwania i jednocześnie utrzymujemy już osiągnięte miejsca w TOP10.

Jest wiele sposobów na stałe zdobywanie tzw. backlinków. Oto najpopularniejsze metody:

  • artykuły sponsorowane – tworzymy wartościowy content i linkujemy do naszej strony WWW;
  • wizytówki typu NAP – zakładamy konta dla naszej firmy i uzupełniamy wszystkie ważne dane;
  • prywatna sieć stron WWW – umieszczamy nasz link na tematycznie powiązanych portalach.

Pozycjonowanie i optymalizacja stron jest bardzo czasochłonnym i dość skomplikowanym zajęciem. Warto powierzyć to zadanie specjalistom, zamiast samemu błądzić i uczyć się wszystkiego od podstaw. Przygotujemy dla Ciebie idealne rozwiązanie.

Zapraszamy do współpracy

Wybierz swój plan abonamentowy