Słowa kluczowe

Dobór odpowiednich słów kluczowych do swojej kampanii SEO jest naszym zdaniem najważniejszym elementem każdej strategii pozycjonowania strony. To właśnie kartka i długopis jest niezastąpionym narzędziem w rękach Pozycjonera. Niektórzy jednak o tym nie pamiętają, dlatego warto zwrócić uwagę na kwestie fraz w swojej kampanii SEO.

Jeśli źle dobierzesz słowa kluczowe do swojego projektu, to na własne życzenie stracisz mnóstwo pieniędzy. Warto więc poświęcić nieco więcej czasu na tworzenie listy słów kluczowych, zamiast podchodzić do tego tematu lekceważąco. Powierzając kampanie SEO naszej firmie masz pewność, że dobierzemy właściwe i co najważniejsze realne do osiągnięcia frazy kluczowe do Twojej kampanii. Aby podkreślić znaczenie listy słów kluczowych, weźmy pod uwagę możliwe scenariusze.

Bardzo proste słowa kluczowe

Możesz wybrać pozycjonowanie na bardzo proste słowa kluczowe, których osiągniecie, jest możliwe w bardzo krótkim czasie. Natomiast musisz liczyć się z tym, że ruch z takich fraz nie będzie powalający. Pozycjonowanie na bardzo proste hasła ma sens tylko w przypadku, kiedy:

  • chcesz osiągnąć wysokie pozycje dla fraz brand’owych
  • Twoja branża jest bardzo niszowa, ale jeśli już ktoś odwiedzi
    stronę to najprawdopodobniej skorzysta z oferty
  • koszt pozycjonowania jest bardzo niski i opłaca się prowadzić
    kampanie nawet dla kilku konwersji w miesiącu ( ab. podstawowy )

Bardzo trudne słowa kluczowe

Posiadanie wysokich pozycji strony w Google na bardzo popularne słowa kluczowe, potrafi wygenerować olbrzymi ruch. Trzeba natomiast realnie patrzeć na swoje możliwości finansowe. Frazy kluczowe, które generują największy ruch, są często zajęte w całym TOP10 przez największe firmy i zagraniczne koncerny. Ciężko będzie Ci rywalizować z taką konkurencją… ale spokojnie. Nie przejmuj się tym! 🙂

Badania wykazują, że największą sprzedaż generują frazy z tzw. długiego ogona ( Long Tail ), a nie ogólne, mocno konkurencyjne słowa kluczowe. Duże firmy stać na tak drogie pozycjonowanie, ponieważ im zależy na budowaniu świadomości marki. Zakładam, że Ty stawiasz przede wszystkim na sprzedaż, prawda? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie rozwiązanie.

Umiarkowanie konkurencyjne słowa kluczowe

REAL SEO = ZYSKI DLA TWOJEJ FIRMY

Co to znaczy “Real SEO“? Jest to taki dobór słów kluczowych, które są realne do osiągnięcia w umiarkowanie szybkim czasie, a ich utrzymanie nie będzie pochłaniało całego budżetu na reklamę w internecie. Kluczem do sukcesu jest dobór takich fraz, które generują sensowny ruch, sprowadzają na stronę osoby potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami bądź usługami, oraz nie są w całości zajęte przez największe korporacje.

Jest to optymalne i rozsądne rozwiązanie dla małych i średnich firm. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej, to zachęcam do takiego podejścia podczas tworzenia listy słów kluczowych.

Oczywiście jest to tylko ogólne spojrzenie na kwestie doboru słów kluczowych. Często możemy mówić o różnego rodzaju hybrydach, połączeniach prostych fraz brand’owych z nieco bardziej trudnymi do osiągnięcia wyrażeniami. Wszystko jak zwykle zależy od indywidualnego projektu. Zachęcamy do kontaktu z naszą firmą w celu omówienia strategii SEO, która najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojej firmy.